MALATYA’NIN İLK TUR OTOBÜSÜ, ‘TARİHE YOLCULUK’ TURLARINA BAŞLADI

Battalgazi Belediyesi tarafından Malatya’da ilk kez 2014 yılında hizmete sunulan Tur Otobüsü, ‘Tarihe Yolculuk’ turlarına başladı. Battalgazi Belediyesi Tur Otobüsü, haftanın 6 günü ve gün içerisinde 2 kez tarihi mekânlara yönelik tur gerçekleştirecek.

Editor: admin
03 Temmuz 2017 - 18:16

Eski Belediye Meydanı’nda gün içerisinde sabah saat 10.00’da ve öğleden sonra saat 15.00’de tur gerçekleştirecek olan Battalgazi Belediyesi Tur Otobüsü’ne vatandaşlar yoğun ilgi gösterdi. Haftanın 6 günü hizmet verecek olan Tur Otobüsü’nün yeniden turlara başlamasından dolayı duyduğu memnuniyeti dile getiren vatandaşlar, Tur Otobüsü ile düzenlenen turların tarihi ve kültürel varlıklara karşı duyarlılık noktasında farkındalık oluşturduğunu ifade ettiler. Arslantepe, Kervansaray, Ulu Cami, Eskimalatya Yaşam Müzesi, Kale Surları, Emir Ömer Mescidi, Namazgah, Hasan Basri Türbesi, Ak Minare, Kanlı Kümbet ve Ahmet Turan Mescidi’ne yönelik düzenlenen turlara katılan Yasemin Aksüt, “İlk defa katılıyoruz. Böyle bir hizmet verildiği için Battalgazi Belediyesi’ne teşekkür ediyoruz” dedi.

Van ilinden Malatya’ya gelen Şaban Ateş ise, “Ben Van'dan bugün geldim. Kısa bir ziyaret için. Böyle bir uygulamayı ilk defa görüyorum. Karadeniz ve Akdeniz'i de gezdim, bu uygulamayı ilk defa görüyorum. Gayet güzel bir uygulama ve Malatya'yı ilk defa geziyorum” diye konuştu.

Yusuf Alan isimli vatandaş da, “Şehre yakışır bir uygulama olmuş. Buraya gelenler için güzel bir tanıtım ve uygulama” derken,  Ayşe Bozkurt ise, “Halkın Malatya'yı öğrenmesi açısından çok faydalı bir tur. Belediyenin bu turları düzenleyip Battalgazi’yi tanıtması güzel bir seçenek” ifadelerini kullandı.

Battalgazi ilçesinin tarihi mekânlarını gezmeyi daha önce düşündüğünü belirten İsmihan Bozkurt’ta, “Battalgazi'ye gelmek düşünüyorduk ama nasıl gelelim diye kararsız kalmıştık. Bu turu öğrenince kaçırmayalım dedik ve geldik. Gerçektende gerek araçta olsun, gerekse gezilerde gerekli bilgilendirmeler yapılarak bizimde tarihimiz konusunda bilgiler almamız sağlandı. Ve buraları da görmemiz gerçekten tarihimizi öğrenmemiz açısından çok önemli. Çok güzel bir hizmet olmuş, teşekkür ediyorum” dedi.

“Güzel bir uygulama olmuş” diyen Hüseyin Emirören,” Gerçektende takdir ettim Battalgazi Belediyesi’ni. Bu imkanı sağladığı için teşekkür ediyorum” ifadelerini kullanırken, Orhan Keleş’te, “Ben çok faydalı buluyorum. Çünkü burada bilinmeyenler var. Ve ecdadımızın nice güzel eserler bıraktığını görüyoruz. O eserlerde de nice güzellikler ve detaylar var onları görüyoruz. Battalgazi Belediyesi’ne ve tüm çalışanlarına teşekkür ediyorum. Biz özellikle gençler olarak ecdadımızın neler yaptığını bilmemiz lazım. Ondan önceki medeniyetleri burada görüyoruz. Burada hakikaten ayrı bir yaşam var. Tarih ayrı bir deniz ve bunu okumamız ve bilmemiz gerekiyor” diye konuştu.

Tura katılanlardan Mehmet Tosik ise, Tur Otobüsü’nün hizmete sunulmasından dolayı Battalgazi belediye Başkanı Selahattin Gürkan’a teşekkür ederek, “Öncelikle Belediye Başkanımıza teşekkür ediyorum. Ayrıca eski tarihimizi, kültürümüzü, medeniyetimizi gördüğümüz için mutluyuz, memnunuz ve Malatyalı olarak da gurur duyuyoruz” dedi.